diumenge, 28 de juliol del 2013

Cami a les Trinxeres 2013

Ja feia gairebé un mes i mig que no publicava cap entrada nova i que tampoc realitzava cap cursa, la veritat és que el "cuquet" ja feia dies que em donava tombs per dins meu, i va ser un dia de la mateixa setmana que donant tombs per internet vaig veure que feien la cursa anomenada "Cami a les Trinxeres", aquesta cursa forma part de la Correpallars 2013, (lliga pallaresa de curses de muntanya) també hi forma part l'anterior que he fet, La Ribalera, i és per això que una cosa i l'altra m'han portat a realitzar-la.

La Cami a les Trinxeres és una cursa de muntanya relativament curta, consta de 17 quilòmetres i un desnivell positiu de 1200 metres, està englovada dins els actes de celebració de la festa major de la Pobla de Segur, la sortida i l'arribada és a la població d'Aramunt, que està molt a prop de la Pobla de Segur.

La sortida de la cursa és ben puntual, a les vuit del matí, per poder-nos estalviar una estona de sol, (la veritat és que a aquella hora ja començava a picar) jo ja fa una hora que estic per allí per començar-me a aclimatar amb l'ambient i poder-ho fer tot amb tranquilitat.

Sortida

Sortim del poble corrent per un carrer estret amb una lleugera baixada per anar a parar a un camí, aquest l'hem de seguir durant un quilòmetre i mig aproximadament, llavors el deixem i ja comencem a enfilar el que serà la primera pujada de la cursa i també la més dura, hem de fer cinc quilòmentres amb un desnivell positiu de 800 metres, és una pujada no gaire tècnica o sigui que en alguns trams encara es pot trotar una mica, però la gran majoria d'ella la faig caminant a bon ritme.

Arribo a dalt de tot de la pujada, allí hi ha l'ermita de Sant Corneli, primer control de pas i tall horari per els qui arribin més tard de les deu del matí, jo hi arribo a les 08:50 hores, d'allí baixem gairebé un quilòmetre fins arribar al primer avituallament, sòlid i líquid, ja porto set quilòmetres i ara toca baixar per una baixada bastant forta en alguns trams peró em deixo anar juntament amb un company que conec de Tremp, durant la baixada anem a un ritme de 3'50"- 4'00" min/km, hem de recuperar el temps que hem perdut a la pujada.

La baixada acaba desembocant a un petit riu que l'hem de creuar unes quantes vegades, per sort l'organització ha posat unes fustes per poder passar sense mullar-nos els peus, en aquell punt ja només ens falta uns cinc quilòmetres, anem trobant diferents punts d'avituallament bastant seguits, llàstima que a mitja pujada no n'hi hagués cap ja que aquest fet gairebé obliga a portar algun sistema d'hidratació, i la veritat és que desprès ja no es necessita en cap moment però l'has d'arrossegar el que queda de cursa.

Creuant el riu per les fustes

A partir d'aquell punt ja no queda gaire cursa, ni a nivell de distància com de desnivell, fem una petita pujada destacable però llavors ja només ens queda anar fent una mica de puja-baixa per corriol molt ben definit fins arribar al poble.

Al final acabo tot el recorregut amb un temps de 2 hores i 11 minuts, satisfet ja que he arribat en la posició numero 36 d'un total de 145 participants, i el més important, he pogut "matar el cuc" que feia dies que tenia dins, ara ja podré tornar a entrenar fort per la Ultra Cavalls del Vent del setembre i a veure si amb sort a l'agost també en cau alguna altra.

Arribada

En arribar em trobo amb el Toni i l'Eli que m'estan esperant, sempre es bo tenir algú que t'espera a l'arribada, et dóna molts ànims i sembla que quan arribes no estas tant cansat, a més sempre et fan alguna que altra foto, en aquest cas em van fer un video en càmera lenta amb un montatge molt bonic, i despres un bon vermut de festa major, moltes gràcies als dos per ser-hi.